+381 34 304403
+381 34 304404
DMS (Document Management System) je sistem za upravljanje poslovnom dokumentacijom i on prati životni ciklus svakog dokumenta. Svaki dokument se unosi u sistem, tako da se dalja razmena i upravljanje obavlja elektronskim putem. Cilj DMS sistema je ušteda vremena i novca.
Primena DMS sistema ne zavisi od veličine nekog preduzeća ili organizacije, već od složenosti poslovnih procesa i količine papirne dokumentacije kojom preduzeće svakodnevno upravlja. Advokatske kancelarije svakodnevno upravljaju velikim brojem dokumenata i za njih je DMS sistem od velikog značaja, iako se ne smatraju velikim preduzećima.
Kako praktično funkcioniše DMS sistem?
Kada dokument stigne u preduzeće (npr. faktura), zaposleni prima dokument i šalje ga na validaciju licima koja su odgovorna za taj segment poslovanja. Nakon što dokument fizički prođe kroz sve potrebne sektore i bude odobren od strane odgovornih lica, salje se u računovodstvo radi knjiženja. Fizički proces kretanja dokumenta kroz preduzeće nosi sa sobom brojne rizike, kao što je gubitak dokumenta, neovlašćeni uvid u dokument, ostećenja papira i brojne druge rizike koji se mogu negativno odraziti na poslovanje preduzeća. DMS sistem sprečava nastanak takvih problema, jer je dokument u elektronskom obliku, što olakšava i ubrzava proces razmene i istovremeno štedi novac preduzeću, jer se gubi potreba dodatnog štampanja dokumentacije i fizičkog skladištenja iste.
DMS sistem je potreban svim preduzećima, nezavisno od njihove veličine.
Kako da znate da li Vam je uopšte potreban DMS sistem?
Prilkom razmatranja, treba postaviti određena pitanja čiji odgovori daju jasnu sliku o tome da li je Vašem preduzeću potreban DMS (Document Management System).
Važno je znati koji su to tačno poslovni procesi koji dovode do zastoja u poslovanju. U kom sektoru se najčešće javljaju neusaglašenosti, greške i usporen rad.