fbpx
+381 34 304403

+381 34 304404

ul. Zorana Đinđića 3/2 Kragujevac, Srbija
info@edops.com

emINF - Infrastruktura (osnovna sredstva)

U okviru kompletnog informacionog sistema EDOPS Document Office funkcioniše ukupno 13 modula koji su međusobno povezani i predstavljaju jednu celinu. Svaki modul obuhvata jedan deo poslovanja preduzeća, kao što je vođenje osnovnih sredstava tj. kompletne infrastrukture. Konkretno, modul emINF (infrastruktura) omogućava sledeće funkcije:

  1. Evidencija nabavke osnovnih sredstava (mašina, vozila, alata...)
  2. Praćenje kretanja osnovnog sredstva kroz preduzeće
  3. Evidencija o korišćenju osnovnog sredstva konkretnog zaposlenog
  4. Evidencija vremena rada (kada su u pitanju mašine)
  5. Evidencija troškova vezanih za osnovna sredstva
  6. Evidencija o stanju osnovnog sredstva 
  7. Obaveštenja o tekućim obavezama (npr. "uskoro ističe registracija vozila" ili "u narednom periodu treba obaviti tehnički pregled za konkretno vozilo")
  8. Obračun amortizacije i revalorizacije
  9. Otpis osnovnih sredstava
  10. Automatsko sastavljanje izveštaja u skladu sa Zakonskim propisima i popunjavanje unapred definisanih obrazaca

Kako bi mogli vodite preciznu evidenciju o svim nastalim promenama i događajima u vezi sa osnovnim sredstvima, modul emINF u sebi sadrži dodatne podmodule za svaku aktivnost pojedinačno. Podmoduli emINF modula su:

 

Šifarnik osnovnih sredstava

 

  • Svako sredstvo ima svoju sifru u evidenciji
  • Vrši se evidencija po mestu i lokaciji, objektu ili poslovnoj jedinici 
  • Evidencija datuma nabavke, kao i datuma pustanja u rad osnovnog sredstva
  • Evidentiranje po količinama i radnim jedinicama
  • Analitika osnovnog sredstva (grupna i pojedinačna)
  • Evidencija otpisane vrednosti (poreske i računovodstvene)

 

Nabavka osnovnog sredstva

 

  • Automatsko knjiženje na osnovu fakture
  • Automatsko generisanje naloga za nabavku

 

Evidencija amortizacije i revalorizacije

 

  • Celokupna poreska amortizacija sa pripadajućim obrascima
  • Grupna i pojedinačna amortizacija
  • Računovodstvena amortizacija
  • Revalorizacija po koeficijentima ili po vrednostima
  • Amortizacija na osnovu upotrebnog veka trajanja
  • Automatsko generisanje finansijskog naloga

 

Evidencija svih ulaganja u osnovna sredstva

 

  • Automatsko generisanje naloga na osnovu nabavne fakture
  • Automatska promena vrednosti osnovnog sredstva
  • Obračun amortizacije od trenutka ulaganja u osnovna sredstva

 

Praćenje korišćenja i kretanja osnovnog sredstva

 

  • Na osnovu zaduženja zaposlenog, pratimo kod koga se nalazi osnovno sredstvo
  • Evidencija tačnog vremena rada svake mašina po radnim jedinicama
  • Evidencija premeštaja i posuđivanja na osnovu reversa

 

Evidentiranje dodatnih podataka

 

  • Evidencija tehničkih podataka u svrhu osiguranja
  • Evidencija servisa i praćenje učinka rada osnovnog sredstva

 

Popis osnovnog sredstva

 

  • Popis se može raditi ručno ili uz pomoć bar kod čitača
  • Svako osnovno sredstvo ima svoj interni bar kod
  • Uz pomoć bar kod čitača, popis je automatizovan (podaci se salju u bazu podataka i automatski se obračunava razlika stvarnog i knjigovodstvenog stanja)

 

Izveštavanje o osnovnim sredstvima

 

  • Brza pretraga osnovnih sredstava po kategorijama ili ručno unetim parametrima
  • Kartica osnovnih sredstava
  • Spisak osnovnih sredstava po bilo kom parametru (po amortizacionim grupama, nazivu, statusu, lokaciji..)
  • Inventarne liste, popisne liste, rekapitulacije manjkova i viškova

Ovo je samo kratak opis funkcionalnosti  emINF modula i njegovih mogućnosti. Modul kao takav, uvek se može nadograditi u smislu dodavanja novih funkcionalnosti u cilju poboljšanja poslovanja preduzeća, kao i preciznije i tačnije evidencije i izveštaja.

emSD - Prodaja i distribucija

Poslovni program namenjen prodaji i distribuciji podrazumeva čitav spektar delatnosti i u potpunosti se prilagođava Vašem poslovanju. Programsko rešenje obuhvata :

 

·        Veleprodaju

·        Maloprodaju

·        Uslužne delatnosti

·        Trgovinu specifičnim proizvodima

·        Trgovinu ručno izrađenih predmeta

·        Poslovanje trgovačkih putnika

 

Poslovni program u sebi sadrži niz funkcija koje se mogu koristiti u cilju povećanja kvaliteta poslovanja. EDOPS tim ne koristi gotova rešenja, već softver izrađuje tako da u potpunosti odgovara svim specifičnim potrebama Vašeg preduzeća.

 

Veleprodaja i maloprodaja

Poslovni softver EDOPS Document Office namenjen maloprodaji je kompletno rešenje za vođenje poslovanja u veleprodajnim i maloprodajnim objektima sa podrškom za veći broj fiskalnih uređaja (kasa i štampača). Program ima brojne prednosti i mogućnosti, kao što su:

  • Uvid u stanje zaliha u realnom vremenu
  • Ostvareni dnevni pazar

 

  • Mogućnost unosa i promene cene i naziva artikla, bez potrebe ručnog menjenja na fiskalnoj kasi čime se ubrzava rad maloprodaje

 

  • Izrada dnevnih i periodičnih izveštaja

 

  • Na osnovu trenutnog stanja zaliha, kao i izveštaja o prodaji, lakše se i efektivnije može planirati nabavka

 

  • Bar kod čitač koji ubrzava proces prodaje

 

  • Brza pretraga artikla

 

  • Kod većeg broja zaposlenih, program može automatski izračunati zaduženja po zaposlenom, tako da imate precizne informacije o radu svakog zaposlenog

 

  • Tehnička podrška je dostupna u svakom trenutku vašeg poslovanja

 

  • Omogućen je pristup podacima sa udaljene lokacije

 

  • Program je maksimalno prilagođen krajnjem korisniku

 

Program se može koristiti objedinjeno u više maloprodajnih objekata koji pripadaju jednom pravnom licu i to na način da su svi podaci na jednom mestu tj. u centralnom sistemu i međusobno su povezani.

       U okviru programa postoji glavni modul robnog prometa, koji sadrži dokumentaciju poput kalkulacije, otpremnice, račun, povratnica, nivelacija i otpis. Na osnovu njih se formiraju automatski izveštaji kao što su lager lista, kepu knjiga, promet kase.

Postoje i drugi moduli programa, kao što su:

·    FINANSIJSKI PROMET – Omogućava evidenciju prometa po tekućim računima, odnosno svih uplata i isplata koje se vrše preko racuna.

 

·     RASHODI Omogućava evidenciju svih rashoda maloprodajnih objekata (ako ih ima više) poput obaveza prema dobavljačima, zaposlenima i drugim troškovima maloprodajnog objekta

 

·     FINANSIJSKO KNJIGOVODSTVO Sadrži nalog za knjiženje, dnevnik knjiženja, bruto bilans, bilans stanja i bilans uspeha, zaključni list, analitičke kartice, kao i poreske knjige. Moguć je automatski prenos podataka iz robnog u finansijsko kjigovodstvo.

 

·   ANALIZA PODATAKANa osnovu dokumentacije i podataka u sistemu, moguće je automatsko sastavljanje brojnih izveštaja, upoređivanje statističkih podataka kojima se omogućuje donošenje kvalitetnijih odluka

 

Uslužne delatnosti

 

Programsko rešenje EDOPS Document Office pruža kompletno vođenje svih uslužnih delatnosti, sa mogućnošću povezanog poslovanja sa drugim poslovnim oblektima istog pravnog lica, bez obzira na različitu delatnost (proizvodnja i magacinsko poslovanje je na jednoj lokaciji, prodjni objekti na drugoj lokaciji, a logistika na trećem, dok svi pristupaju istom sistemu). Detaljno o uslužnim delatnostima možete pročitati ovde.

Trgovina specifičnim proizvodima i ručno izrađenim predmetima

 

         Trgovina specifičnim proizvodima, kao i ručno izrađenih predmeta neretko podrazumeva potrošnju sirovina i materijala koja se ne može precizno definisati i nije uvek ista za istu količinu proizvoda (proizvodnja kolača, torti, ketering). U tom slučaju, uz pomoć programskog rešenja EDOPS Document Office, moguće je definisati normative koji važe za određeni proizvod. Ovim postupkom se u značajnoj meri smanjuju troškovi materijala i omogućava kvalitetno praćenje celokupnog poslovanja.

 

Poslovanje komercijalista na terenu

       EDOPS Document Office je programsko rešenje koje, pored gore navedenog, pruža mogućnost kompletnog praćenja poslovanja svih komercijalnih radnika, zajedno sa svim aktivnostima klijenata i kompletnom prodajom ostvarenom po svakom zaposlenom za određenji vremenski period. Detaljnije o svim prednostima i mogućnostima upravljanja poslovanjem I odnosima sa klijentima možete videti ovde.

 

Zašto EDOPS?

EDOPS tim je tokom godina iskustva I u skladu sa zahtevima I željama korisnika, uspeo da reši sve problem sa kojima su se trgovinska preduzeća susretala u praksi.

 

Posebne pogodnosti EDOPS rešenja:

 

1.     Profesionalna tehnička podrška 24h

2.     Više od 15 godina iskustva

3.     Program se može prevesti na bilo koji jezik

4.     Mogućnost naknadnog dodavanja novih modula

5.     Obuka svih korisnika

6.     Potpuna prilagođenost Vašem poslovanju

 

Zakažite besplatnu prezentaciju ovde. Na realnom primeru u Vašoj kompaniji pokazaćemo Vam kako program funkcioniše i kako može rešiti konkretne probleme sa kojima se Vaše preduzeće svakodnevno susreće. Vi odlučujete o profitu, zato donesite dobu odluku već danas.

emSCM - Nabavka (Supply Chain Management)

emSCM modul svojim funkcionalnostima obezbeđuje efikasno upravljanje procesom nabavke materijalnih resursa i usluga neophodnih za odvijanje procesa proizvodnje, prodaje i pružanja usluga.

 Izdavajamo sledeće aktivnosti:

    • Planiranje potreba
    • Ugovaranje nabavke
    • Naručivanje
    • Skladištenje
    • Rešavanje neusaglašenosti u procesu nabavke
    • Ocenjivanje i praćenje isporučilaca

Planiranje potreba

 Ova aktivnost podrazumeva kreiranje godišnjih i mesečnih planova nabavke, potom ispostavljenje zahteva za nabavku čija osnova može biti: trenutna potreba nastala na osnovu minimalnih stanja količina u magacinu, ugovorenih poslova ili planova proizvodnje.

Zahtevi nastaju u svim procesima u preduzeću i zavisno od modela pri implementaciji stižu u službu nabavke direkno ili preko nadređenog rukovodioca sektora.

Dokumenta koja nastaju u ovoj aktivnosti su:

  1. Godišnji plan nabavke
  2. Dinamički plan nabavke
  3. Zahtev za nabavku repromaterjala i usluga
  4. Evidencija zahteva za nabavku

Ugovaranje nabavke

Analizom tržišta prikuplja se spisak potencijalnih isporučioca ili se oni nalaze u bazi odobrenih isporučilaca. Isporučiocima (dobavljačima) se prosledjuje Zahtev za davanje ponude. Uz zahtev moguće je arhivirati i voditi kompletnu korespodenciju ukoliko sam proces odabira iziskuje aktivnosti prezentacija, posetuisporucioču itd. Prikupljene ponude se arhiviraju i vrši se njihovo bodovanje prema kriterijumima koji su definisani u samom zahtevu za ponudu. Ukoliko je izborponude od isporučioca koji je zadovoljio kriterijume, kreira se Ugovor, a Isporučilac se evidentira u Evidenciju odobrenih isporučioca i atributira sa parametrima rangiranja.

Za Isporučioce koji su u rangu Odobreni, ubuduće se ne mora prolaziti aktivnost ugovaranja, već se pristupa direkno aktivnosti Nabavka, što podrazumeva slanjeNarudžbenice isporučiocu.

 Dokumenta koja nastaju u ovoj aktivnosti su:

    1. Zahtev za ponudu
    2. Ponuda
    3. Evidencija ponuda isporučioca
    4. Zapisnik o izboru isporučioca
    5. Evidencija odobrenih isporučioca
    6. Ugovor sa isporučiocem
    7. Cenovnici isporičioca

Naručivanje

Na osnovu već ugovorenih uslova nabavke isporučiocima se šalje dokument Narudžbenica isporučiocu. Od isporučioca se očekuje potvrda narudžbenice u smislu potvrde zahtevanih termina isporuke i količina tzv. partija isporuke, kao i ugovorenih komercijalnih uslova nabavke. Veoma često umesto Potvrdenarudžbenice stiže Predračun.

Po potvrđenoj narudžbenici, može se smatrati da će željeni repromaterijal na ugovoreni rok isporuke biti u skladištu, pa je moguće dalje izvršiti njegovu rezervaciju za potrebe drugih procesa kao što su Trebovanja ili Nalog za isporuku. Takodje, moguće je planirati preuzimanje količina ukoliko je sopstveni prevoz i povezati podatke sa Planom preuzimanja.

 Dokumenta koja nastaju u ovoj aktivnosti su:

    1. Narudžbenica isporučiocu
    2. Evidencija Narudžbenica sa planom pristizanja
    3. Predračun (Ulazna faktura)

Skladištenje repromaterjala

 Služba nabavke planira i izdaje Nalog za prijem materjala a na osnovu potvrđenih narudžbenica. U sistemu, to je Zapisnik o prijemu koji ima status "u planu". Ovim dokumentom iniciramo proces prijema i skladištenja, kao i kvalitativne i količinske kontrole. Ova aktivnost je detaljnije opisana kroz emMAT modul.

 Potencijalno, ovde se arhivira Otpremnica – račun isporučioca. I kasnije se kroz emACC modul pravi Materijalna kalkulacija i vrši Finansijsko knjiženje.

 Dokumenta koja nastaju u ovoj aktivnosti su :

    1. Knjiga ulaza
    2. Zapisnik o prijemu
    3. Račun – otpremiica isporučioca
    4. Evidencija nepristiglih količina.

Neusaglašenost nabavke

Neusaglašenosti koje nastaju prilikom Nabavke su:

  • Količinska (kvantitativna)
  • Kvalitativna
  • Finasijska

Neusagllašenosti se evidentiraju i obaveštavaju se ostali učesnici procesa uključivanjem preispitivanja. Na ovaj način se sprečava nepravilno evidentiranje ili pakknjiženje materijalnog stanja.

 Dokumenta koja nastaju u ovoj aktivnosti su :

    1. Zapisnik o neusaglašenosti
    2. Dopisi isporučiocima
    3. Knjižno razduženje

Osenjivanje isporučioca

 Definisanjem u sistemu kriterijuma za ocenivanje sa vrednostima istih, sistem vrši ocenivanje svakog prijema. Osnovni kriterijumi su rokovi isporuka, kvalitet i kvantitet isporuke, sa mogućnošću predefinisanja u implementaciji.

emSCM modul omogućava:

  • detaljno planiranje nabavke
  • terminiranje nabavke preko automatskih upita u bazi.
  • Mogućnost rezervacije resursa koji su u nabavci i automatsko povezivanje rezervacija pri prijemu.
  • smanjenje zaliha u sopstvenim skladištima.
  • planiranje resursa za prihvat repromaterjala
  • jednostavnu razmenu podataka sa računovodstvom
  • Obračun svih troškova nabavke u valutama dokumenta, ugovornoj i analitičkoj valuti.

Dobit od uvedenog emSCM modula:

  • poboljšan kvaltet nabavljenog
  • povećana tačnost rokova isporuke
  • smanjenje troškova nabavke
  • automatski prenos dokumenata kao i napomena po dokumentima čime se obezbeđuje da svim učesnicima u procesu budu dostupne informacije.

emPRO - Proizvodnja modul

 emPRO modul služi za pračenje i upravljanje proizvodnjom. Obezbeđuje potrebne informacije za i iz poslovnog procesa, koje omogućavaju optimizaciju poslovnih aktivnosti od izdavanja proizvodnog naloga, do njegove realizacije.

Poseduje mogućnost da proizvodni proces učini efikasnijim i jednostavnijim, jer nudi rešenja za različite sisteme proizvodnje (masovna, serijska, pojedinačna, po porudžbini).

Svrha upravljanja procesom proizvodnje je koordinacija svih aktivnosti u cilju dobijanja proizvoda u skladu sa zahtevima specificiranim u tehničkoj dokumentaciji, u planiranom vremenu i sa planiranim troškovima.

Aktivnosti organizacijskih celina preduzeća pri upravljanju procesom proizvodnje obuhvataju:

  • Pripremu proizvodnje,
  • Realizaciju proizvodnje,
  • Skladištenje proizvoda

Ove aktivnisti propraćene su kroz sledeće funkcionalne celine modula:

  1. Planiranje proizvodnje
  2. Lansiranje radnog naloga za proizvodnju
  3. Praćenje realizacije radnog naloga
  4. Primopredaja finalnog proizvoda
  5. Obračun (zaključivanje) radnog naloga
  6. Analitički izveštji sprovedenih proizvodnih procesa

 

Planiranje proizvodnje

Proces planiranja proizvodnje vrši se najčešće kreiranjem Naloga za proizvodnju (Plana za prizvodnju) u kome se navode željeni proizvodi koje treba proizvesti u definisanom periodu. Na samom planu prikazani su potrebni resursi po skladištima i moguće je inicirati iz Emnab, putem dokumenta Zahtev za nabavku, što ima svrhu obezbeđivanje resursa za potrebe planirane proizvodnje. Nalog za proizvodnju moguće je kreirati i na osnovu Godišnjeg/mesečnog plana proizvodnje, Zahteva kupca (Porudžbebnice) ili Minimalnog stanja proizvoda u odgovarajućem skladištu.

Planiranje prizvodnje se vrši uvidom u prikaz već izdatih radnih naloga, odnosno slobodnih proizvodnih resursa. Omogućeno je planiranje potreba za materijalom kao i zauzetosti kapaciteta.

 

Lasiranje radnog naloga

Radni nalog se lansira najčešće na osnovu Naloga za proizvodnju (Plana za proizvodnju). Moguće je lansirati i radni nalog direkno na osnovu Zahteva kupca (Porudžbenice), Ugovorenog poslaili stanja u magacinu gotove robe.

Sa lansiranjem radnog naloga generiše se proizvodna dokumentacija:

  • Radni nalog
  • Pogonski radni nalog (po mestu troška)
  • Prateći list (Propratnica)

Takođe, moguće je odštampati i svu tehničku dokumentaciju kreiranu u modulu emPRO Projektovanje i razvoj.

  • Radna uputstva
  • Opis tehnoloških operacija

Sam proces iziskuje obezbeđivanje i rezervaciju materijalnih resursa putem Trebovanja repromaterjala. Ako na radnom nalogu postoje materijali koje treba obezbediti iz više skladišta za različite proizvodne pogone (mesta troška) moguće je automatski kreirati sva potrebna trebovanja.

 

Praćenje realizacije radnog naloga

Prate se sledeći parametri:

  1. stepen realizacije radnog naloga
  2. dostupnost repomaterijala
  3. neusaglašenost u proizvodnom procesu
  4. vremenska dinamika (termin plan)

 

U zavisnosti od samog tipa radnog naloga i proizvodnog procesa omogućeno je praćenje stepena gotovosti radnog naloga putem:

  • realizovanih operacija na pratećem listu
  • realizovanih faza izrede po pogonima (mestima troška)
  • realizovane količine

Koji model praćenja će biti korišćen zavisi pre svega od vrste proizvodnog procesa.

Sam proces praćenja podrazumeva unos povratnih informacija na generisanim dokumentima pri laniranju. Pre svega potvrda o realizaciji operacije, ko je ralizovao operaciju i u kom vremenu.

 

Primopredaja finalnog proizvoda

emPRO modul obezbeđuje praćenje sledljivosti. Proizveden proizvod neophodno je na adekvatan naičin jednoznačno evidentirati i krerati njegov karton. Oznaka može biti putem kreiranog serijskog broja ili broja šarže. Sam serijski broj je moguće oštampati i kao BARCOD nalapenicu i postaviti na proizvod. Karton proizvoda treba da sadrži evidentirane repromaterjale i poluproizvode, njihove šarže ili serijske brojeve, učesnike u procesu proizvodnje na ključnim operacijama. Ovako identifikovan proizvod se putem Interne prijemnice (Predajnice) predaje magacinu gotovih proizvoda.

 

Obračun radnog naloga

Obračun radnog naloga vrši se po više paarmetara:

  • troškovi utrošenog materijala
  • troškovi utrošene radne snage
  • troškovi angažovanja mašina i alata (amortizacija)
  • dodatni režiski troškovi.

U zavisnosti od knjigovodstvenog softvera vrši se priprema podataka i njihova distribucija.

emPRO modul omogućava:

  • detaljno planiranje proizvodnog procesa
  • jednostavno terminranje realizacije radnog naloga
  • obezbeđivanje neophodnih materjalnih resursa
  • generisanje i distribuiranje proizvodne dokumentacije
  • ubrzavanje proizvodnog procesa
  • praćenje sledljivosti materijala
  • količinsko smanjenje otpada
  • uštedu rada i vremena na evideniranju i procesiranju proizvodnje
  • preciznu kalkulaciju proizvodne cene
  • kontrolu troškova (pregled utrošenog repromaterijala i radnog vremena)

 

Dobit od uvedenog emPRO modula:

  • poboljšan kvaltet proizvoda
  • povećana tačnost rokova isporuke
  • povišena fleksibilnost proizvodnje
  • efikasno mikro i makro planiranje
  • snižavanje prouzvodne cene
  • smanjenje neophodnih zaliha

 

 

 

logo-13.png
Zorana Đinđića 3/2 Kragujevac, Srbija

info@edops.com

+381 34 304404
+381 34 304403
© Copyright 2024 EDOPS Solutions. All Rights Reserved.

Search