fbpx
Previous Next

Ako ne upravljate svojim vremenom, vreme će upravljati vama

Svi znamo da je u poslovnom svetu vreme skupo i da ga treba maksimalo iskoristiti. Međutim, šta konkretno radite da to postignete?

       Filozofija je jedno, a realnost drugo. Često ne znamo ni kako je vreme tako brzo prošlo. U redu je da pružimo sebi oduška, da ponekad ne radimo baš ništa. Međutim, kada je posao u pitanju, stvari su malo drugačije. Svaki sat rada se plaća, što znači da se mora maksimalno iskoristiti. Ako većinu vremena posvećujemo  obavljanju rutinskih operacija, ostaje nam jako malo za razmisljanje, analiziranje i planiranje budućih poslovnih poduhvata, što je neophodno za rast i razvoj.

 

Kako onda praktično uštedeti na vremenu i ubrzati poslovne procese?

 

Iskustvo govori da su kompanije koje su izvršile digitalizaciju svog poslovanja, ostvarile značajne uštede u različitim sektorima poslovanja. Neminovna je ušteda papira i kancelarijskog materjala. U nekim granama, digitalizacija podrazumeva i smanjenje radne snage koja je obavljala poslove softvera.

Na godišnjem nivou, kada govorimo o velikim kompanijama, ovakve uštede dosežu i do nekoliko stotina hiljada dinara. Šta bi kompanija mogla da uradi sa tim novcem, umesto knjiženja troška kancelarijskog materijala? To je samo jedan deo uštede koji se postiže digitalizacijom, a koji može biti merljiv.

Postoje i mnogi nemerljivi efekti elektronske dokumentacije, kao što su:

  1. Vreme na pronalaženju podataka ili konkretnog dokumenta
  2. Pravovremene informacije utiču na kvalitet odluka
  3. Podaci i dokumentacija su dostupni u realnom vremenu i sa udaljene lokacije
  4. Digitalizacijom dobijamo na vremenu koje se može iskoristiti za usmerenost na rast i razvoj novih projekata
  5. Brzo i lako pretraživanje, razmena i upravljanje dokumentacijom i podacima. (više o upravljanju vidite ovde)
  6. Izgradnja čvršćih odnosa sa svojim klijentima (na osnovu praćenja njihovih aktivnosti i ostalim informacijama koje nam mogu pomoći da poboljšamo odnose)

 

Strah od promena – Šta ako...?

 

Kompanije koje su zainteresovane za digitalizaciju svojih poslovnih procesa i uvođenje programskih rešenja, u velikom broju slučaja pružaju otpor promenama, jer su donekle i sama svesna potrebe sopstvenog zalaganja kako bi sve funkcionisalo kako treba. Pitanja koja muče kompanije su „Šta ako uložimo toliko novca, a efekta nema“, „Šta ako se zaposleni ne snađu?“, „Šta ako program omogućava razne manipulacije?“ i tako u nedogled. A šta ako nastavite da poslujete po starom sistemu narednih 10 godina? Sva ova pitanja su opravdana, ali to ne znači da treba odustati, već treba istražiti sve moguće varijante.  Vreme se menja, ako ne budemo išli korak za vremenom, nećemo ni postojati kao firma.

        

Kompanija i proizvođač ulažu isti napor

 

Programska rešenja Vam mogu biti od velike koristi. Međutim, nisu svi programi isti. Na tržištu danas postoje brojna programska rešenja, ali kako softver predstavlja popriličnu investiciju za svaku kompaniju, treba znati odabrati najbolji tj. program koji je maksimalno prilagođen poslovanju preduzeća. Takođe, sama implementacija softvera predstavlja veliku promenu u preduzeću, pogotovo u slučaju preduzeća koja dugi niz godina imaju ustaljeno poslovanje, bez većih projekata i investicija.  Zato je potrebno upoznati kompaniju sa svim detaljima i funkcionalnostima samog programa, kao i sa značajem njegove primene.

 

Mnoge kompanije kupovinu ozbiljnog softverskog rešenja shvataju kao kupovinu pomoćnika koji će sve raditi umesto njih. To, nažalost, još uvek ne postoji. Program može u velikoj meri olakšati i ubrzati poslovanje i zaista ostvariti ogromne uštede i stvoriti uslove za konstatan napredak, ali kompanije moraju biti spremne da ulože i svoj deo napora. To podrazumeva da posvete svoje vreme proizvođaču koji će na pravi način obučiti sve korisnike za rad i biti uvek tu ako nešto „zaškripi“.

 

Svaki početak je težak

 

Na samom početku, tokom perioda prilagođavanja, javljaju se neke nejasnoće i to je u redu. Svaki početak je malo teži, ali se to brzo prevaziđe i onda sistem počne da daje svoje rezultate. To je kao pojava pametnih telefona na touch screen, nismo mogli ni da sanjamo njihove mogućnosti, ali kroz par dana ili nedelja bilo nam je savršeno jasno. Danas ne možemo ni da zamislimo da ih više nema. Tako je i sa softverom, kada se jednom naviknete na rad u programu, teško je zamisliti poslovanje bez njega.

 

Koliko to košta?

 

Ozbiljna programska rešenja, pogotovo ukoliko treba da obuhvate celokupno poslovanje, a ne samo jedan sektor su svakako velika investicija. Ono što je zanimljivo je da ova investicija može sama sebe otplatiti kroz neko vreme. Ukoliko uzmemo sve predhodno navedene uštede na godišnjem nivou i uporedimo sa cenom softvera, možemo od prilike videti koje je to vreme koje treba da prođe kako bi se softver isplatio. Zapanjujuće je da je broj godina otplate softvera u pojedinim kompanijama manji od 2. To znači da umesto kupovine softvera, kompanija sada za manje od dve godine potroši istu količinu novca, dok poslovanje stoji u istoj tački.

 

Pogodnosti

 

EDOPS tim pruža posebne pogodnosti, kao što je:

 

  1. Profesionalna tehnička podrška 24h
  2. Program raste zajedno sa kompanijom (sa povećanim potrebama naknadno se uvode i novi moduli i funkcije)
  3. Bezbednost elektronskog dokumenta
  4. Višejezičnost programa, za korisnike širom sveta
  5. Više od 15 godina iskustva

 

 Zakažite besplatnu prezentaciju programa i analizu procesa i specifičnih potreba Vašeg preduzeća. Prijavom na mailing listu ostvarujete posebne korisničke popuste.